20% korting op alle fotokalenders met kortingscode AHKALENDER. Klik hier.
Kan gebeuren, maar geen paniek. Als je een keer je wachtwoord vergeet, klik je op "Wachtwoord vergeten" op de inlogpagina. Vervolgens sturen wij je wachtwoord naar je bij ons bekende e-mailadres.
Om je gegevens te wijzigen, dien je bij “Mijn Gegevens” in te loggen op de website. Met jouw e-mailadres en wachtwoord heb je toegang. Daarna kun je alle gegevens in je account wijzigen.
Neem contact op met onze klantenservice. Geef het volledige adres en e-mailadres door waarmee je geregistreerd staat. Wij zullen de gegevens controleren en vervolgens je account deactiveren en verwijderen. Als laatste krijg je nog een bevestiging per e-mail.
Bestellen kan je op meerdere manieren.
Via de ontwerpsoftware Onze gratis software biedt je de ruimste keuze aan producten en functionaliteiten om je fotoproducten te bestellen. Eenvoudig foto’s uploaden, je product ontwerpen en bestellen.
Bestel je fotoproducten gemakkelijk online De meeste fotoproducten kan je ook eenvoudig online bestellen. Je hoeft geen software te installeren, maar je beschikt niet over even uitgebreide ontwerpmogelijkheden als in de software. Daarom raden wij aan een fotoboek via de software te bestellen.
Bestellen via je smartphone of tablet Fotoproducten maken en bestellen met foto’s van je smartphone of tablet kan eenvoudig via de CEWE Photoworld App.
We verrekenen de korting van onze acties direct in de prijs. De prijs die je op de website ziet is dus de actieprijs, inclusief korting. Als je gebruikmaakt van een kortingscode, dan kun je deze invullen tijdens het bestelproces. De korting wordt dan automatisch voor je verrekend.
Werkt de kortingscode niet of twijfel je of de kortingscode is doorgevoerd? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Controleer of je kunt inloggen op onze website met je accountgegevens. Als dit niet lukt, klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ en stel je wachtwoord opnieuw in. Als op de website inloggen daar wél lukt, lees dan verder.
Het zou kunnen dat onze software om een technische reden geen verbinding maakt met Internet. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Je krijgt dan de foutmelding ‘emailadres/wachtwoord onjuist (error-code 2)’. Volg dan de volgende stappen.
Is je computer verbonden via internet middels een Proxyserver? Zo ja, vraag dan toestemming aan de systeembeheerder om internetverbinding voor de fotosoftware mogelijk te maken of bestel via een open netwerk. Zo nee, ga verder naar stap 2.
Maakt je computer gebruik van een firewall? Zo ja, voeg de fotosoftware toe als ‘Veilige software' bij de instellingen van de firewall Zo nee of lost dit het probleem niet op, dan raden wij je aan om jouw fotoproduct online te ontwerpen en te bestellen.
Download de gratis CEWE Foto App in de Appstore (iPhone) of Google Play Store (Android). Via deze apps kan je eenvoudig een fotobestelling plaatsen vanaf jouw telefoon. Je kunt onder meer foto`s, fotoboeken, kaarten en kalenders bestellen via deze apps.
Controleer de spambox van jouw Gmail account. Hier komen onze opdrachtbevestigingen regelmatig in terecht. Is jouw opdrachtbevestiging hier ook niet te vinden? Controleer dan de categorie ‘’Updates’’ in jouw Gmail account. Deze categorie vind je in één van de tabbladen boven jouw Gmail Inbox. Zie je het tabblad ‘’Updates’’ niet staan naast de andere tabbladen Primair, Sociaal en Reclame? Dan kun je in de Instellingen van jouw Gmail account het tabblad ‘’Updates’’ zelf aanzetten en controleren op e-mails. Heb je bovenstaande gecontroleerd en geactiveerd maar nog steeds geen opdrachtbevestiging ontvangen, neem dan contact met ons op.
In de software
Om een opgeslagen project te openen ga je als volgt te werk:
Op de website
Indien je bestelt via onze website is het voor sommige producten mogelijk om een project op te slaan en te openen. Indien je een eerder gemaakt project wenst te openen om het aan te passen of te bestellen log je in met je accountgegevens via de knop ‘inloggen’ bovenaan. Ga dan naar ‘Mijn account’, waar je onder het tabje ‘Mijn Galerij’ je eerder gemaakte projecten kunt terugvinden.
In de App
Klik links bovenin op het menuknopje en kies dan “Projecten”. Daar vind je een overzicht van alle opgeslagen projecten.
Een kortingscode kan je invullen nadat je je product(en) hebt opgemaakt en in het winkelmandje hebt geplaatst. Bij een bestelling met de software voer je de kortingscode in bij stap 3, via ‘Kortingscode invoeren’ en daarna ‘Inwisselen’. Bij een bestelling op de website voer je de code in onderaan het winkelmandje en klik je vervolgens op ‘Gebruik code’.
Als je fotoproducten gaat bestellen vanuit de bestelsoftware kun je de actuele (actie)prijzen ophalen. Ga boven in de software naar ‘Prijzen’ en klik op ‘Prijslijst verversen’.
De actuele (actie)prijzen worden dan voor je zichtbaar. Als je dit niet doet, dan worden de actuele prijzen pas berekend bij het vaststellen van het orderbedrag. De bestelsoftware is namelijk niet constant verbonden met het internet en toont dus niet de meest actuele prijzen tijdens het bewerken van jouw foto(`s).
Je kunt ervoor kiezen om je bestelling bij je thuis te laten afleveren (zie de prijslijst voor verzend-/verwerkingskosten). Maar je kunt de bestelling ook als een cadeau bij iemand anders laten afleveren. Klik dan nadat je bent ingelogd op "Afleveradres" en vul hieronder de gegevens in van de persoon waaraan je de bestelling wil versturen.
Afhalen bij een winkel of servicepunt is natuurlijk ook mogelijk. Klik dan op 'Winkelafhaal' nadat je je bestelling in het winkelmandje hebt gedaan. Door je postcode en plaats in te vullen kun je hierna een winkel in de buurt selecteren.
Het kan zijn dat door drukte de vervoerder langer onderweg is dan verwacht. Wanneer je een bezorgbevestiging hebt gehad maar je pakket nog niet hebt ontvangen, wacht dan nog drie werkdagen af en doe navraag bij je directe buren. Is het pakket na drie werkdagen nog steeds niet geleverd, neem dan contact met ons op.
De levertijden van al onze producten vind je hier.
Jouw bestelling wordt, nadat die naar ons verstuurd is, direct verwerkt door een volledig geautomatiseerd systeem. Daardoor kun je deze jammer genoeg niet meer wijzigen, versnellen of annuleren.
Heb je toch vragen over je bestelling? Laat het ons weten. Wij bekijken graag wat we voor je kunnen doen.
Je klantnummer en ordernummer vind je terug in de bevestigingsmail die je ontvangt na je bestelling. Ook als je via de website inlogt op je account kan je via het overzicht “Mijn bestellingen” deze nummers terugvinden. Daar vind je het 12-cijferig opdrachtnummer (bijv. 123456-345678), waarbij de eerste 6 cijfers het klantnummer vormen, de laatste 6 cijfers het ordernummer.
Je kunt de status van je bestelling volgen door op de link te klikken in de bevestigingsmail die je kreeg na je bestelling. Je kan ook rechtstreeks naar de Orderstatus pagina gaan en daar je klant- en opdrachtnummer invullen. Wat je ook kan doen is inloggen op je account (rechts bovenin) en vervolgens op het tabje ‘’Mijn bestellingen’’ klikken.
Dat kan komen omdat je foto’s standaard worden afgedrukt volgens de beeldverhouding van de bestanden die je hebt aangeleverd. Bestanden met een beeldverhouding 3:4 resulteren bijvoorbeeld in een afdrukgrootte van 10x13cm, terwijl een bestand met verhouding 2:3 een afdruk van 10x15cm oplevert.
De beeldverhouding van je foto’s wordt bepaald door je camera en is op sommige toestellen op voorhand in te stellen.
Als je een geschenkbox hebt besteld bij je CEWE Fotoboek, kan het zijn dat de geschenkbox niet is meegestuurd. Geef dan het klant- en opdrachtnummer en het mailadres van je bestelling door aan de klantenservice. Dan zorgen wij ervoor dat de geschenkbox zo snel mogelijk gratis wordt nagestuurd.
Betalen kan op verschillende manieren. Je kunt betalen via een creditcard van Visa, MasterCard of American Express. Je kunt ook kiezen voor een betaling met bankkaart / bankpas (Maestro, Sofort of Ideal), indien je bank dit ondersteunt. Je bestelling vooraf betalen op ons rekeningnummer is niet mogelijk. Bovendien kun je als je inlogt op je account op onze website, onder 'Mijn bestellingen' al je opdrachten en de daarbij behorende facturen (via het PDF-icoon) terug vinden.
Wanneer je kiest om achteraf te betalen, krijg je bij je bestelling een opdrachtbevestiging. Na enkele dagen ontvang je van ons een mail met de factuur, waarop je de betaalgegevens vindt. Heb je een officiële factuur met BTW-nummer nodig, kun je in je account op onze website bij "Mijn adresgegevens" als factuuradres voor een zakelijk adres kiezen. Hier heb je de mogelijkheid om je BTW-nummer in te geven.
Je factuur wordt via e-mail naar je opgestuurd zodra je bestelling gereed en verstuurd is. Mocht je deze niet in je mailbox hebben gekregen, dan kun je deze ook nog op een andere manier inzien. Login bij je account en daar kun je bij "Mijn bestellingen" alle bestellingen die je hebt gedaan inzien. Helemaal rechts achter elk opdrachtnummer zie je een rood pijlsymbool, om de factuur behorende bij deze bestelling te openen en te downloaden.
Je kunt het rekeningnummer en de gegevens vinden onderaan de factuur die je per extra mail na je bestelling hebt ontvangen. Het openstaande bedrag kun je overmaken op ons IBAN: NL29 RABO 0142 3557 63 Vermeld tijdens het betalen bij ‘omschrijving’ jouw consument- en factuurnummer. Deze kun je vinden op de factuur.
Heb je vragen? Bel ons dan op 0341-255 472. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 21:00 uur. Op zaterdag en zondag kun je ons bereiken van 10:00 uur tot 18:00 uur.
Wij verkopen geen cadeaubonnen in onze webshop.
Het maximale aantal pagina's is afhankelijk van het type boek, het maximum ligt van 50 t/m maximaal 202 pagina's per boek.
Je kunt het aantal pagina’s van je CEWE FOTOBOEK steeds aanpassen door op de "+" of de "-" te klikken bij de laatste pagina van het fotoboek, onderin de editorbalk. Afhankelijk van het type boek is dit van minimaal 26 t/m maximaal 202 pagina's. Je kan pagina’s per 4 toevoegen of verwijderen, met een minimum van 26 pagina's. Het totaal aantal pagina's wordt linksonder in de editor weergegeven. In dit veld kun je de omvang van je fotoboek altijd veranderen via een keuzemenu.
Wil je halverwege een pagina wissen, dan dien je rekening te houden met het volgende: de opmaak is altijd per 2 pagina's. Je zal dan een dubbele pagina (dus links én rechts) leeg moeten maken. Deze lege dubbele pagina sleep je dan naar de laatste pagina van je fotoboek, daar kun je het dan eventueel verwijderen.
Je kan je pagina's verplaatsen in het pagina-overzicht onderaan de editor. Zo kan je nieuwe blanke pagina’s, die automatisch achteraan worden toegevoegd, verplaatsen naar een gewenste plek.
Ja, dat kan in de gedownloade software, de website en de app. Dit doe je als volgt:
Software: - Open jouw fotoboek en klik rechts onderin op 'productdetails wijzigen'. Hier kan je de kaft en papiersoort aanpassen. - Klik op ‘Type boek wijzigen’ om het formaat aan te passen. Let op dat je alleen een formaat kan kiezen met dezelfde verhouding (liggend/staand/vierkant) als je huidige boek.
Website: - Open jouw fotoboek - Klik links bovenaan op de website op 'Terug' - Je komt in het selectiemenu van jouw fotoboek - Wijzig het papier, de kaft of het formaat van jouw fotoboek - Klik onderaan de pagina op 'nu maken' - Het boek word geopend met de gekozen wijzigingen
App: - Bij de app kies je in het paginaoverzicht voor het tandwieltje links bovenin je scherm. - Kies vervolgens voor papier, kaft of formaat en maak je keuze.
Sleep de video in je CEWE FOTOBOEK, net zoals je dat met foto’s doet. Kies uit 2 opties: a. Voeg enkel de titel van je video toe b. Voeg een foto-filmstrip met beelden uit je video toe Plaats de QR-code waar je wil in je boek. Scan de code met je smartphone of tablet en bekijk de video. Hiervoor heb je een QR-code lezer App nodig. Die installeer je gratis op je toestel via de App Store of Google Play Store.
Je foto’s worden standaard afgedrukt volgens de beeldverhouding van je fotobestanden. De afdrukgrootte kies je op basis van de kortste zijde. De formaten waaruit je kan kiezen noemen we ‘Series’. Ga je bijvoorbeeld voor de ‘10-serie’, dan hebben je afdrukken een korte zijde van 10 cm. Lever je een fotobestand aan met beeldverhouding 3:4, dan wordt je afdruk 10x13 cm groot. Bij een fotobestand met beeldverhouding 2:3 zal je afdruk 10x15 cm groot zijn. Je kunt bijvoorbeeld kiezen uit de 9-serie, 10-serie,11-serie en 13-serie; dat zijn dus de kortste kanten van je afgedrukte foto's.
Zowel staande als liggende foto’s worden in de lengte afgedrukt. Staande foto’s worden dus gedraaid bij het afdrukken. Zo is de lengte van de kortste zijde altijd gelijk. Dat komt omdat alle foto’s op één lange rol papier worden afgedrukt, waarna ze van elkaar worden gesneden.
"Tip: Bij veel camera’s kan je beeldverhouding vooraf instellen."
Wil je liever al je foto’s in exact hetzelfde afdrukformaat (bijv. 10x15 cm, 11x17 cm of 13x18 cm)? Kies dan in de bestelsoftware voor de optie “Klassieke fotoverhouding” of op de website voor "Vast formaat". Indien nodig worden je foto’s dan bijgesneden tot een 2:3 verhouding, zodat alle afdrukken exact even groot zijn. Let wel: indien je bestanden een andere verhouding hebben (zoals 4:3), zullen de zijkanten van de foto wegvallen om te passen binnen de 2:3 verhouding. De software toont je in het rood welke delen van je foto zullen wegvallen.
In de fotowereld worden bijna overal afgeronde maten gehanteerd, omdat de standaard afmetingen van foto’s oorspronkelijk in Engelse maten werden uitgedrukt. De gebruikelijke 10x15 die wij kennen is in werkelijkheid 10,2 x 15,2 cm groot, wat overeenkomt met 4 x 6 Inch. Voor de gemakkelijkheid wordt echter over een “10 bij 15” gesproken.
Je kunt je digitale foto's laten afdrukken op twee soorten fotopapier.
Als eerste is er het ‘Standaard’ kwaliteitspapier. Een goede fotokwaliteit voor een lage prijs. Je hebt keus uit 5 verschillende formaten en kunt er zelfs voor kiezen om alle foto's een leuke gekleurde rand te geven.
Of kies voor extra kwaliteit en laat je foto's afdrukken op ‘Premium’ fotopapier. Premium papier afdrukken staan voor de beste fotokwaliteit, de meest briljante kleuren, langste levensduur en lichtechte afdrukken. Bij onze premium foto's kan je kiezen voor glanzend of mat papier.
Blijft onze website hangen als je een foto wilt vergroten? Ververs dan de webpagina door de toetsencombinatie Ctrl-R (Windows) of Command-R (Mac) te gebruiken of te drukken op de ‘Vernieuwen’-knop (Refresh) van je internetbrowser. Probeer het hierna nogmaals.
Je foto’s worden afgedrukt volgens de beeldverhouding van het originele bestand, maar je houdt best rekening met de maximale beeldverhouding per formaat. Je kan panorama-foto’s afdrukken tot een maximale lengte/breedte-verhouding van 9:16 voor de 9-serie (kortste zijde is 9 cm) en de 10-serie (kortste zijde is 10 cm breed). Voor de andere afdrukformaten geldt een maximale lengte/breedte-verhouding van 3:5.
Overzicht minimale en maximale beeldverhouding per formaat
9 serie: min. 9 x 9 cm tot max. 9 x 16 cm (maximale beeldverhouding is 9:16)
10 serie: min. 10 x 10 cm tot max. 10 x 18 cm (maximale beeldverhouding is 9:16)
11 serie: min. 11 x 11 cm tot max. 11 x 19 cm (maximale beeldverhouding is 3:5)
13 serie: min. 13 x 13 cm tot max. 13 x 19 cm (maximale beeldverhouding is 2:3)
Kies de foto die je op meerdere formaten wilt afdrukken en upload deze. Het afdrukformaat van de geüploade foto kun je dan aanpassen naar het 1e gewenste formaat, bijvoorbeeld de 10-serie. Daarna klik je onder de foto op de tekst 'Dupliceren', je kunt de foto dan nog een keer gebruiken. Van deze 2e foto kun je het formaat weer aanpassen door op 'Bewerken' te klikken. Een foto kun je ook weer eenvoudig uit de editor verwijderen door linksboven de foto op het prullenbakje te klikken.
Dat is vervelend. Neem snel contact op met onze klantenservice, zodat we dit probleem zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen.
Wij lossen het graag voor je op. Bel ons daarvoor op 0341-255 472. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 uur tot 21:00 uur. Op zaterdag en zondag kun je ons bereiken van 10:00 uur tot 18:00 uur. Je kunt ons ook een e-mail sturen op info@fotoservice.ah.nl. Vermeld daarbij jouw klant- en opdrachtnummer.
Een kleurprofiel is een reeks kleuren die kan worden weergegeven door een beeld dat media geeft. Afhankelijk van de software-instellingen en de hardware die je gebruikt, kunnen kleurprofielen variëren. De kleuren die worden gebruikt door de meeste digitale camera's worden aangepast aan de sRGB-kleurruimte, omdat dit het kleurprofiel dat is vastgesteld als de wereldwijde standaard voor schermweergave.
Om aan de eisen van zoveel mogelijk klanten te voldoen, baseren we onze productie op sRGB-kleuren die vervolgens met behulp van ICC-profielen worden omgezet in de uitvoersystemen. Voor digitale printprocessen converteren wij de sRGB-kleuren naar het CMYK-kleurprofiel kort voor het afdrukken. Alle softwareversies 4.6.1 of nieuwer maken ingesloten RGB-ICC-profielen mogelijk.
Afbeeldingen in AdobeRGB-, ECI-RGB- of ProPhotoRGB-kleurenruimte worden in deze softwareversies correct geïnterpreteerd. Als je ons je afbeeldingen in een andere kleurenruimte stuurt, raden we je aan de volgende stappen te nemen om te zorgen voor de optimale kleurresultaten: converteer je afbeeldingen naar sRGB (ga bijvoorbeeld in Adobe Photoshop naar "Bewerken" en vervolgens naar "profiel toewijzen"). Als dit klopt kun je je afbeelding toevoegen aan je product.
De kleuren kunnen variëren, zelfs als er een professioneel kleurenbeheer aanwezig is, kunnen er verschillen ontstaan tussen de monitorkleuren wat een lichtgevend medium is en de uitvoerkleuren wat een reflecterend medium is. Dit kan niet 100% worden vermeden. Andere factoren, zoals de lichtsituatie van de omgeving, beïnvloeden ook de afbeeldingen.
De kleurenruimte van je scherm is groter dan de kleurenruimte van printers. De mogelijkheid om precies af te drukken wat je op je scherm ziet, is daarom beperkt. Bovendien kunnen onjuiste instellingen en technisch ontoereikende schermen tot kleurafwijkingen leiden. Het omgevingslicht beïnvloedt ook de kleurperceptie. Dus verschillen tussen je schermweergave en de afgedrukte kleur zijn tot op zekere hoogte normaal.
Als je je scherminstellingen als volgt aanpast, krijgt je het beste resultaten: - Kleurtemperatuur: 6500 Kelvin - Gamma: 2,2 - Verlichting: ca. 120-160 cd / m² (ook afhankelijk van omgevingslicht). 160cd / m² komt overeen met een verlichtingsniveau van 500lx.
We raden je aan voor de juiste instellingen voor contrast en helderheid de volgende afbeelding te gebruiken. Open de afbeelding van de link in een fotobewerkingssoftware of je software en maximaliseer het scherm.
Met je beeldscherm kun je de instellingen van de kleurtemperatuur, het contrast en de helderheid wijzigen. Die instellingen zijn onafhankelijk van uw computer. - Stel de kleurtemperatuur in op 6000 - 6500 Kelvin - Maximaliseer je contrast - Verlaag nu de helderheid totdat de donkere Q (linkerkant van de afbeelding) nauwelijks zichtbaar is. Ook zou het licht Q (rechterkant van de afbeelding) nauwelijks zichtbaar moeten zijn.
Als je een meetapparaat (spectrale fotometer) en de respectieve monitorcalibratiesoftware hebt, kun je ook de instructies in de software volgen.
Wij ondersteunen de volgende bestandstypen:
JPEG (.jpg), PNG (.png), BMP (.bmp), GIFF (.gif), TIFF (*.tif)
De bestandtypen JPG en PNG zijn de meest gebruikte. Bestandstypen die niet worden ondersteund zullen of niet worden weergegeven of een defect afbeelding laten zien.